(NE)POVEDENÝ MECHÁČEK 💚

by - pondělí, května 03, 2021

 Krásný den 💚 

U mě na instagramu jste určitě zaregistrovali, že jsem dělala poprvé mechový dort. Popravdě jsem se toho dost bála, protože vím, jak bojuju s naší troubou.. My nebudeme asi nikdy kamarádky! :D

Každopádně hned na úvod napíšu, že recept mám od Máma peče doma a má výborný recepty. :)

Začala jsem s úplným klidem, natěšená a věřila jsem, že se nic nepokazí.

Nejdříve jsem si rozmixovala olej s baby špenátem. :) Pak jsem si připravila těsto a špenátový olej do něj zamíchala. :) - Říkám si ,,super, to není vůbec složitý, mám ze sebe radost, dneska se mi to povede."
Těsto jsem nalila do vymazané formy a dala ho péct. V receptu uvedeno, že se má péct 50 minut na 170 stupňů. Já ho pekla na 50 stupňů a asi dvě hodiny. :D tady totiž nastal ten problém, kterýho jsem se obávala. Pekla jsem ho s alobalem přes formu, aby se nahoře nespálil - což se tak úplně nepovedlo, jak můžete vidět. Po hodině bylo těsto uprostřed pořád mokré a strany už byly spálené. Musela jsem ho nechat dopéct s tím, že jsem si říkala, že vršek pak jen odkrájím. Tak jsem ho po dvou hodinách vyndala z trouby a nechala ho ve formě vystydnout.
Když jsem dort vyndala z formy, přišel další šok... :D
Tohle jsem opravdu nečekala.. :D a já se tak snažila a těšila se, jak to bude suprový. :D Málem jsem se rozbrečela s tím, že ho hodím do koše. Nakonec jsem si to rozmyslela a začala ho po stranách a vlastně všude odkrajovat.
Po odkrájení jsem dort namazala krémem, který tvořil mascarpone, šlehačku a tvaroh. Moc dobrá kombinace. :) ♥ Přidala jsem borůvky a z odkrojeného vršku jsem udělala ,,drobenku", která má připomínat mech, proto mechový dort. :)
Myslím, že nakonec se i přes ty všechny nervy docela povedl a pochutnali jsme si. :)
Už jste zkoušeli mechový dort?
Špenát v něm není vůbec cítit! :)

You May Also Like

26 comments

  1. Miška,
    vo finále machová torta vyzerá krásne. Určite doma zožal veľký úspech. Vďaka za pripomenutie, už som ho dávno nepiekla :-)
    Ja mám šťastie, moje rúra pečie presne podľa stupňov... kupovali sme Gorenje, vlastne všetky spotrebiče máme od jednej značky :-)
    Pekné májové dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko děkuju! 💖
      Tak to je super! Do budoucna určitě také plánuji koupí nové trouby, ať můžu péct jak o život 🤣🤣

      Vymazat
  2. Jee, nakonec jsi to udělala krásně! Ráda bych ochutnala, ale asi bych klidně použila matchu namísto špenátu, protože ji mám moc ráda.
    Jinak máme doma s troubou obdobný problém a pečení je boj, trouba povrch spálí ale vnitřek je nedopečený... :( Když zjistíš, jak na to, klidně dej vědět :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak moc děkuju, to mě těší! 💚 Tyjo a z matchi by to taky mohlo být fajn.. musíme zaexperimentovat 🙈🤣 noo pořád to s tou troubou zkouším a zjišťuju, ale furt jsem na to bohužel nepřišla 😕 teď ještě budu zkoušet tu variantu dát dolů pekáč s vodou, tak uvidím a dám vědět 😊💖

      Vymazat
  3. Mechové dorty se mi hrozně líbí a ten tvůj je i přes všechny trampoty moc povedený, určitě i dobře chutnal:)

    OdpovědětVymazat
  4. Mechový dort jsem nikdy nezkoušela, ale tyjo, vypadá fakt krásně!! Strašně by mě zajímalo, jestli by mi chutnal. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nakonec vše dobře dopadlo a mecháček vypadá skvěle! 🤗 Většinou když takhle peču něco poprvé, tak to taky peču raději pomaleji než hned zprudka a na hodně stupňů, přeci jen každá trouba peče jinak... 🙂. Mechový dort jsem zatím nezkoušela, ale když píšeš, že ten špenát v tom není vůbec cítít, tak bych ho mohla někdy vyzkoušet 😄.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc 🤩
      No, naše trouba musí péct úplně všechno na 50🤣🤣🤣 to musím ještě nějak vychytat.. zatím se mi to nedaří 🤣 a fakt špenát není vůbec cítit ❤️ je to spíše jen na obarvení 😊

      Vymazat
  6. Upřímně, o mechovým dortu jsem ještě neslyšela, ale jak to vidím, vypadá to fakticky super a jsem z toho úplně paf! :D Rozhodně musím zkusit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že se líbí!! Rozhodně stojí za vyzkoušení. 🙈❤️🤩

      Vymazat
  7. Tak recept vypadá senzačně, ještě jsem ho nezkoušela, ale určitě vyzkouším. A je fajn, že přes všechny nesnáze jsi se s tím velmi hezky poprala. Na výsledku není vůbec vidět žádné mínus. Naopak, hned bych si kousek toho dortu dala, vypadá moc dobře a lahodně. Super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, chuťově je fakt výborný 🤩 je to takový podobný red Velvet, akorát zelený 😄🙈❤️

      Vymazat
  8. Míšo, kdyby jsi tam nedala fotky toho spáleného dortu, tak ani nejde poznat, že se ze začátku nepovedl. :) Moc se mi výsledek líbí.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem právě musela, protože kdo by to byl řekl, že se takhle nepovedl 🤣🤣💖

      Vymazat
  9. Náhodou vypadá úžasně a hned bych si kousek dala ke kávě! :D :))

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že na to jak ti dal ''zabrat'' se ti opravdu moc povedl a já se na něj taky brzy chystám ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Ve finále si to dokázala úžasně zachránit a vypadá skvěle! Hned bych si dala 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji 💖 na štěstí alespoň dobře chutnal 😅

      Vymazat
  12. Mecháčka jsem již viděla a musím říct, že se ti nakonec stejně povedl a Miško koukám, že už konečně máš GFC a nemusím si tě googlit :D

    Somethinghibgbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! ❤️ A jen teď Přemýšlím nad tím, co je to GFC? 🙈🤣🤣

      Vymazat