Nový objektiv 14-42mm Pancake zoom 📷 porovnání 🏞️

by - čtvrtek, srpna 01, 2024

Po delším rozmýšlení jsem se rozhodla, že si ke svému foťáku Olympus PEN E-PL8 pořídím ještě druhý objektiv, který budu využívat hlavně na výletní fotky a fotky přírody, krajiny atd. Foťák jsem si pořizovala minulé léto a k němu jsem doteď měla objektiv M. Zuiko 45mm, který je portrétní a krásně zachytí veškeré fotky produktů a detailů a ještě k tomu máte krásně rozostřené pozadí. Není nic, co bych mu vytkla.
Jen jsem přišla na to, že na fotky z výletů nebyl úplně ideální, kvůli jeho větší přiblíženosti a tak jsem musela stát hodně daleko, abych mohla vyfotit to, co zrovna chci. No a přesně na tyhle fotky bude lepší základní objektiv 14-42mm Pancake zoom, který zachytí celou krajinu úplně bez problémů. Já jsem vyfotila pár fotek pro srovnání, abyste si udělali obrázek, jak fotky vypadají.


Foceno na objektiv M. Zuiko 45mm a můžete si všimnout krásně rozmazaného pozadí, ale musela jsem mít hodně nataženou ruku, aby se objektiv vešel do záběru.

Foceno na objektiv 14-42mm Pancake zoom, pořád skvělá kvalita, jen pozadí už není rozmazané tolik a nemusela jsem mít vůbec nataženou ruku, protože se objektiv krásně vešel do záběru. Dokonce jdou i více vidět obrázky na zdi, jelikož je objektiv více širokoúhlý.

Teď vám sem dám mini ukázku porovnání. Vlevo uvidíte fotky vyfocené na objektiv 14-42mm Pancake zoom a vpravo na objektiv M. Zuiko 45mm.



Můžete si všimnout, že vpravo jsou fotky vždy více zblízka a vlevo zase oddálené.

A co z toho plyne? Že jsem moc ráda za oba objektivy, protože každý potřebuji na něco jiného a každý plní svojí funkci na jedničku s hvězdičkou. Pokud tu je ještě někdo, kdo by se rozmýšlel nad foťákem Olympus PEN, rozhodně doporučuji společně s těmito objektivy. Nelituji, že jsem si ho pořídila, protože jako blogerka vím, že kvalita fotek je vždy důležitá. 

Čím fotíte fotky na váš blog vy? Mobilem, nebo foťákem? Napište, jakým. 😊📷📱

You May Also Like

5 comments

  1. Já fotím hodně mobilem, na výletech víc foťákem, ale kdybys mne zabila, tak značku nevím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé porovnání, ten rozdíl je fakt vidět. Hold každý objektiv má jiné využití :) Já dřív fotila na foťáky, ale poslední dva roky používám už jen telefon - iphone 13 pro a úplně si s ním vystačím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujímavé porovnanie. Ja používam iba mobil, ale chcela by som fotoaparát. Ten čo sme mali sa pokazil, ale pravdepodobne sa už nebude dať opraviť.

    OdpovědětVymazat
  4. Super porovnání. Já mám Nikon D3400. Fotím hlavně na "základní" objektiv, ale mám i širokoúhlý, který používám hlavně na panoramata, výhledy a tak :)

    OdpovědětVymazat